Ziggo Sport grijpt naast prijs in Cannes
Ziggo Sport, genomineerd als Channel of the Year, heeft die prijs gisteravond tijdens de MIPCOM in Cannes niet gewonnen. De andere gegadigden binnen deze categorie van de Content Innovation Awards, sinds 2015 georganiseerd door het Britse vakblad TBI, waren Trace Prime en Viceland UK. Laatstgenoemde zender won.
In het bijzijn van zo’n 200 man in het chique Carlton Hotel waren Will Moerer, directeur Ziggo Sport, en Robin Kroes, VodafoneZiggo directeur strategie en integratie, aanwezig voor de ceremonie. “Ik ga er maar vanuit dat we verdienstelijk tweede zijn geworden,” aldus Kroes. ”Deze nominatie was natuurlijk al een mooie blijk van waardering. We willen onze klanten het beste bieden op het gebied van entertainment en daarom investeren we flink. Zo verkregen we nog voor de doorbraak van Max Verstappen de exclusieve uitzendrechten van de Formule 1. Inmiddels is dat één van de grote publiekstrekkers van Ziggo Sport. Daarnaast beschikken we over de exclusieve uitzendrechten van Engels en Spaans voetbal en geven we ruim baan aan Nederlandse competities door onder andere live hockey-, basketbal- en korfbalwedstrijden uit te zenden. Ook zenden we van sporten als (dames)handbal, honkbal en volleybal onze nationale teams uit wanneer zij tijdens internationale toernooien in actie komen.”
Ziggo Sport bestaat sinds november 2015 en meer dan 80% van Ziggo’s televisieklanten kijkt nu regelmatig naar het kanaal. In het verleden werd veel sportcontent alleen aangeboden via speciale pakketten tegen extra betaling, maar met Ziggo Sport kunnen inmiddels alle klanten van Ziggo gratis genieten via kanaal 14.
Bron: Ziggo Sport/BM