Zapp is best bekeken kinderzender

Zapp was in de eerste vijf maanden van 2014 de populairste zender onder kinderen van 3 tot 12 jaar. Uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek blijkt dat Zapp een marktaandeel van 19,4 procent haalde over de maanden januari t/m mei 2014. Nickelodeon was goed voor 17,5 procent en Disney XD behaalde 9,2 procent, meldt de NPO.

In de doelgroep 6 tot 12-jarigen, waarvan de steekproefgrootte wel groot genoeg is, is Nickelodeon de grootste. In die doelgroep had Nickelodeon in hetzelfde tijdvak 21,1 procent marktaandeel in mei, terwijl Zapp blijft steken op 17,6 procent. – See more at: http://fonkonline.nl/media-nieuws/nickelodeon-overall-kindertelevisie-kampioen-(27101).html#sthash.GxxPqCrh.dpuf

 

In de doelgroep 6 tot 12-jarigen blijft Nickelodeon echter marktleider. In die doelgroep had Nickelodeon in hetzelfde tijdvak 21,1 procent marktaandeel in mei en behaalt Zapp 17,6 procent.

Zapp-netmanager Suzanne Kunzeler is blij met de populariteit van Zapp: “Kinderen kijken graag naar Nederlandse programma’s. Naast bekende programma’s zoals SpangaS en Checkpoint, blijven we vernieuwen en besteden we veel aandacht aan onderwerpen waar kinderen thuis en op school mee te maken hebben.”

De lijst van meest bekeken programma’s wordt aangevoerd door het Jeugdjournaal, Het Klokhuis en SpangaS. Maar ook Zappsport blijft populair.

“Ook de vanaf januari uitgezonden Beste Vrienden Quiz, bedacht en gepresenteerd door Bart Meijer, staat inmiddels in de top 10 van meest bekeken Zapp-programma’s.”

Bron: NPO/Broadcast Magazine

Bericht delen