Article header image

WNL koppelt ledenwerving aan goede doelen

Omroep WNL is gestart met een bijzondere vorm van ledenwerving. Wie zich via de website WijNederland.tv aanmeldt als lid steunt daarmee een goed doel. De omroep werkt daarvoor samen met zes organisaties: Oranje Fonds, KNGF Geleidehonden, MakeaWish Nederland, het Wereld Natuur Fonds, Cruyff Foundation en de stichting Meer Dan Voetbal.

“De programma’s van de publieke omroep worden door alle Nederlanders betaald, het ledengeld is dubbelop. Via de website WijNederland.tv kan het lidmaatschapsgeld nuttig worden besteed: aan doelen die het land verbeteren”, aldus hoofdredacteur Bert Huisjes in De Telegraaf.

De website is ontwikkeld door Edwin Valent, die recent ontslag nam bij SBS Broadcasting als creatief directeur omdat hij zich niet kon vinden in het gevoerde beleid. De site is het eerste project van zijn nieuwe bedrijf Bruut Productions bv. Op zijn eigen website meldt Valent: ‘Het is een hybride project: een crowdfunding, ledenwervend, storytelling platform op het snijvlak van televisie, online en social media. Blijf het volgen, want dit is pas het begin.’

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen