Article header image

VPRO mikt op 350.000 leden

“Om vooruit te komen, moet je soms tegengas geven, kritiek organiseren, de grenzen opzoeken, uitvergroten en inzoomen,” sprak algemeen directeur Lennart van der Meulen tijdens de najaarspresentatie van de VPRO.

“We gaan de positie van de VPRO als zelfstandige omroepvereniging zeker stellen en versterken.”

Onder het campagnemotto ‘PRO VPRO’ gaat de omroep ook nadrukkelijk op zoek naar nieuwe leden. Dat zijn er nu zo’n 320.000 en dat aantal moet in een half jaar stijgen tot 350.000, aldus Van der Meulen. Als partner Human 50.000 leden binnenhaalt en de aspirant omroepstatus bereikt, kan de VPRO “van belang blijven. Een sterke publieke omroep zonder de VPRO is ondenkbaar en een sterke VPRO kan niet zondert publieke omroep.”

Van der Meulen noemde ook expliciet de steeds prominentere rol van leden en donateurs als het om programmafinanciering gaat. “Verenigings- en nevenactiviteiten dragen jaarlijks vijf tot zes miljoen euro bij aan de programmering. Omdat we steeds minder subsidie krijgen, is het belangrijk daar meer aandacht aan te besteden. Bijdragen van leden en donateurs en cofinanciering door mediapartners helpen de kwaliteit in stand te houden.”

Meer Lennart van der Meulen over de VPRO-presentatie in bijgaande video-impressie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bron: Broadcast Magazine

 

 

Bericht delen