Article header image

Vice wil lineaire tv-zender starten in Nederland

Vice Media Benelux wil de traditionele tv-reclamemarkt openbreken. Dat zegt CEO Thijs Boon tegen Adformatie. “Wij zijn als mediabedrijf ‘channel agnostic’, wat betekent dat we doelgroepen via elk kanaal volgen waar ze hun media consumeren. Televisie ontbreekt nog.

Dus zijn wij voornemens om volgend jaar ook een lineair tv-kanaal te lanceren.”

Volgens Boon worden de mogelijkheden van een tv-zender onderzocht en zijn er gesprekken met verschillende distributeurs gevoerd, waaronder Ziggo en KPN. “Wij geloven nog in televisie. Er gaan nog steeds veel euro’s heen en en de millennial-doelgroep kijkt echt nog wel tv. Het is de komende vier tot vijf jaar zeker nog relevant. Zolang je maar interessante content levert.”

Vice is een mediamerk dat zich op jongeren richt. In 1994 kwam het eerste magazine uit in Canada. Inmiddels zit Vice in bijna veertig landen. De documentaires, programma’s en artikelen die Vice maakt worden gedeeld via online, lineaire, mobiele en sociale kanalen. Zo worden iedere maand honderden miljoenen mensen bereikt.

Vice bestaat uit een netwerk van digitale platformen, een televisie- en filmproductiebedrijf, een tijdschrift, een platenlabel, een in-house creatief bureau en een uitgeverij.

Bron: Adformatie/Broadcast Magazine

Bericht delen