dinsdag 16 januari 2018

Van Genderen: 'Content niet langer king'

In het snel veranderende medialandschap kijken mediabedrijven steeds meer naar vormen van commercie. Bart-Jan van Genderen, CEO (en oprichter) van Consolidated Media Industries ziet in deze ontwikkelingen grote kansen voor de verdere digitalisering van media: “Content is niet langer king.”

Volgens Van Genderen is content niets meer waard zonder automatisering. CMI speelt hier op in met dochterondernemingen Infostrada Sports Group, TV Everywhere en Dutchview. Het bedrijf kijkt daarbij ook over de landsgrenzen. Bart-Jan van Genderen: “Onze ambitie zit in de globalisering.”

Het Hilversumse bedrijf is momenteel goed voor 120 miljoen euro omzet en heeft ruim 1000 man in dienst. Het grootste gedeelte zit daarvan in Nederland. Zo’n 80 mensen zijn voor CMI werkzaam in China.

Van Genderen is momenteel in gesprek met diverse partijen voor het sportdomein en voor video on demand. Ook die overnames staan in het teken van de internationalisering van het bedrijf. Naast die overnames kijkt CMI ook naar andere ontwikkelingen in het buitenland waar zij op in kunnen spelen. Als voorbeeld noemt Van Genderen de grote fitness industrie in de Verenigde Staten: “We zijn daar bezig een eigen platform te creeren.”

Van Genderen voorspelt dat er ook in Nederland grote veranderingen aan zitten komen in de mediabranche: “Als on demand toegankelijker wordt, zal dit ook harder gaan groeien.” De CEO van CMI gelooft daarbij niet dat traditionele televisie zal verdwijnen: “Het zal en/en zijn.”

Bron: 7 Ditches TV

[iframe src=”http://player.vimeo.com/video/68602237?api=1&player_id=player1″ width=”400″ height=”300″ frameborder=”0″ webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen]

Bericht delen