Article header image

UPC verhoogt omzet

Kabelexploitant UPC kijkt terug op een goed jaar. De aanbieder van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten zag zowel de omzet als het bedrijfsresultaat toenemen, blijkt uit de vrijdag gepubliceerde jaarcijfers. De omzet van het kabel- en mediabedrijf steeg in 2010 met 5 procent tot 9 miljard dollar (6,5 miljard euro).

Het bedrijfsresultaat nam met 52 procent toe tot 1,5 miljard dollar. Vooral de West-Europese activiteiten lieten een sterk resultaat zien, waarbij het laatste kwartaal zelfs het beste van de afgelopen drie jaar was. Het kabelbedrijf zag het aantal verkochte diensten per klant vorig jaar met 2,4 miljoen toenemen. “De beste prestatie ooit”, aldus topman Mike Fries. Vooral het vierde kwartaal was zeer robuust met een groei van 34 procent van het aantal abonnementen vergeleken met het vierde kwartaal een jaar eerder.

De Nederlandse activiteiten droegen flink bij aan het positieve resultaat. De omzet steeg vorig jaar naar 872 miljoen euro vergeleken met 818 miljoen een jaar eerder. Het aantal verkochte abonnementen nam toe met 157.200 tot bijna 3,5 miljoen. UPC Nederland telde aan het eind van 2010 zo’n 1,9 miljoen televisieklanten. Het aantal klanten met digitale televisie steeg met 143.000 tot 895.000. Het aantal internetklanten groeide met 102.000 tot 844.000. Verder had UPC 734.000 telefonieklanten, 111.000 meer dan in 2009.

Bron: AFN/Broadcast Magazine

 

Bericht delen