dinsdag 16 januari 2018

United strategisch partner van Tern

United gaat als strategisch partner van Tern International de online postproductie verzorgen van de UHD-content die via de nieuwe internationale zender Insight wordt aangeboden. Insight werd deze week tijdens de MIPCOM gelanceerd en is een platform dat lineair en non-lineair uitzendt. De zender is beschikbaar voor zo’n zestig miljoen kijkers in Europa en Azië.

René Delwel, managing director United: “We zijn verheugd met het strategisch partnership met Tern om de komende drie jaar de online postproductie uit te voeren van de content die op de zender en het digitale platform beschikbaar komt. Deze stap is voor ons een logisch gevolg op de UHD-registraties die wij in het verleden hebben uitgevoerd voor onder andere Muse, Coldplay, Beyoncé, The Rolling Stones en Katy Perry”

“United loopt voorop met kennis en ervaring als het gaat om UHD-workflows, registratie en postproductie. Hierdoor worden wij betrokken bij alle stappen. Dat begint al aan de voorkant. Wij adviseren hoe programma’s moeten worden opgenomen zodat er een kwalitatief goed eindproduct wordt geleverd. Inmiddels zijn er meer internationale producenten die met ons samenwerken voor het maken van UHD-content.”

De zender heeft een technische standaard gesteld die onder andere bestaat uit een UHD-resolutie van 3840 bij 2160 pixels en High Frame Rate (HFR) van vijftig frames per seconde. Om de online postproductie te kunnen faciliteren heeft United geïnvesteerd in een geavanceerde en efficiënte workflow om broadcast doorlooptijden te kunnen garanderen. Er is geïnvesteerd in ultra snelle storage om 2.4 petabyte (2.400 terabyte) in het eerste jaar te kunnen verwerken. Verder zijn er meerdere kleurcorrectiesystemen neergezet die de hoge resolutie en frame rate ondersteunen.

Bron: United/Broadcast Magazine

Bericht delen