Tien jaar Tuvalu Media
Tuvalu Media bestaat tien jaar en dat is voor Broadcast Magazine reden om in het julinummer een special te wijden aan dit bijzondere productiebedrijf.
Afgezien van een groot interview met directeur en grondlegger Taco Zimmerman is ook uitgebreid aandacht voor de (programma)hoogtepunten van Tuvalu en de diverse bedrijfsonderdelen: Internationaal, Column Film, Producties en Digital/Age Network. Bovendien worden diverse klanten/relaties geciteerd.
Taco Zimmerman: “We proberen ‘relevant en betekenisvol’ te zijn. Ik omschrijf het zo: we willen saaie onderwerpen aantrekkelijk maken, moeilijke onderwerpen toegankelijk en dat je van amusement iets kunt opsteken. Als het goed is, herken je dat ook. Ik vind Maestro misschien nog wel het beste voorbeeld. Klassieke muziek is voor een groot publiek moeilijk toegankelijk te maken en dat is ons gelukt: er kijken twee miljoen mensen naar. Natuurlijk dankzij een slimme truc, door een BN’er voor een orkest te zetten, maar toch. Ik denk ook dat Ali B Op Volle Toeren meer heeft gedaan voor de multiculturele samenleving en het overbruggen van generaties dan vijftig NTR-documentaires bij elkaar. Rot op naar je eigen land benadert de vluchtelingenproblematiek ook weer heel anders dan Pauw of Nieuwsuur doen. Dat is onze kracht.”
In Broadcast Magazine 355 is de complete special over Tuvalu Media te lezen. Nog geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie.
Bron: Broadcast Magazine