Article header image

Telegraaf-concern gooit roer om

Telegraaf Media Groep (TMG), het moederbedrijf van onder meer De Telegraaf, Hyves en Sky Radio, wil zo snel mogelijk minder afhankelijk worden van kranten en andere gedrukte media en gaat actief op overnamepad. De komende jaren is een oorlogskas van liefst 300 miljoen euro gereserveerd voor acquisities in met name de online-, social media- en e-commerce-sector.

Daarmee wil TMG zich uiterlijk in 2016 hebben omgevormd tot een breed mediaconcern gericht op drie pijlers: print, online en radio. Dat blijkt uit de nieuwe strategie die de begin dit jaar aangetreden TMG-topman Herman van Campenhout woensdagmorgen bekend heeft gemaakt. “We willen TMG transformeren naar een leidend crossmediaal bedrijf, met een omzet die 40 tot 50 procent hoger ligt dan nu. Tegelijk zal de operationele winst moeten verdubbelen, waarvan in 2016 nog slechts een derde uit printactiviteiten afkomstig is.”

Met de nieuwe strategie hoopt TMG een antwoord te vinden op het snel veranderende medialandschap, waarbij teruglopende omzetten in de printactiviteiten de winstgevendheid al sterker onder druk zetten. Ook in 2012, dat als een overgangsjaar wordt gezien, rekent het bedrijf op een verdere daling van het resultaat.

Bron: TMG

Bericht delen