SterLab maandag van start
Voor het tweede achtereenvolgende jaar, laat Ster ‘nieuwe, andere reclame’ zien tijdens de week van het TV Lab. Ster zendt, in het kader van SterLab, drie reclameblokken per avond uit met experimentele reclame tussen 20.00 uur en 02.00 uur op Nederland 3. De blokken – omlijnd met een SterLab-bumper – worden volgens Ster ingevuld met vernieuwende, afwijkende en creatieve reclame.
Ster wil een proeftuin bieden voor jonge creatieven, maar er is ook ruimte voor innovatief of ‘ander’ werk van professionals (adverteerders en reclamebureaus). “Iedereen met een hart voor het reclamevak mag meedoen.’ Ster zegt met SterLab een nieuwe kijk op reclame te bieden en ‘een voorzichtige blik op de toekomst.”
SterLab 2011 bevat onder meer een eindexamenblok van de filmacademie, golden oldies ‘met een hoog oh-ja-gehalte’, een blok van productiebedrijf Wefilm, met daarin bekende virals, inclusief making-off, een zogeheten ‘groenblok’ met daarin adverteerders voor windmolens, zonnepanelen en dergelijke. Daarnaast zijn er zes resultaten van een pitchopdracht van Brandfighters te zien. Brandfighters heeft jong talent opgeroepen om een film te maken voor Fight Cancer.
Bron: Adformatie/Broadcast Magazine