Ster viert vijftigste verjaardag

Ster bestaat vandaag vijftig jaar. Met de oprichting in 1965 werd voor het eerst televisie- en radioreclame uitgezonden in Nederland. Een halve eeuw Ster staat voor memorabele, baanbrekende, humoristische en spraakmakende commercials. En Ster maakt hiermee al vijftig jaar een onafhankelijke publieke omroep mede mogelijk.

Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “Ster en NPO lopen gescheiden paden, maar dragen gezamenlijk bij aan dat ene doel; een publieke omroep die onafhankelijke programma’s, los van commerciële belangen, voor alle Nederlanders maakt. Een groot goed. In een explosief medialandschap hebben wij ons van monopolist succesvol ontwikkeld tot innovatieve marktpartij. En door te blijven innoveren, willen we ook op de lange termijn een stabiele Ster-bijdrage leveren.”

Ook voor adverteerders is Ster van toegevoegde waarde. Harry Dekker, mediadirecteur van Unilever, onderschrijft dat in Broadcast Magazine van september 2015: “Net als Ster zelf, denken wij dat de ene GRP de andere niet is. Het umfeld van de publieke omroep vertegenwoordigt een specifieke waarde.”

En die waarde vertaalt zich in resultaat. Een kleine greep uit vijftig jaar Ster: een bijdrage aan de mediabegroting van in totaal zeven miljard euro, twintig Ster Gouden Loeki’s en 1.400 AdMeasure commercialtests. In het volgende nummer van Broadcast Magazine blikken we uitvoerig terug op de rol en historie van Ster.

Bekijk hier de commercial die ter gelegenheid van vijftig jaar Ster wordt uitgezonden om kijkers en adverteerders te bedanken.

Bron: Ster/Broadcast Magazine

Bericht delen