Ster Focus 2022: De lijnen zijn open
Op 12 november kijkt Ster in een online sessie vooruit naar het nieuwe mediajaar. NPO Radio 2-dj Shay Kreuger bespreekt samen met Ster de kansen voor merken rondom NPO-programmering, het aanbod van Ster in 2022 én actuele ontwikkelingen in de mediawereld.
In circa 45 minuten blikt Ster terug op het afgelopen jaar en kijkt ze vooruit naar volgend jaar: welke kansen biedt 2022 voor merken? Welke programma’s en evenementen heeft de NPO in petto? En hoe kan je ook in 2022 via Ster het grote publiek bereiken?
Vanuit Beeld en Geluid duikt Ster-directeur Frank Volmer met presentatrice Shay Kreuger en andere bekende gezichten in de antwoorden op deze vragen. Zo komen Frans Klein, Directeur Video bij de NPO, en Jurre Bosman, Directeur Audio bij de NPO, aan het woord over de programmering op radio en tv.
De kracht van audio en radio is ook het onderwerp van de presentatie van Eva Peer, research consultant bij Ster, over sonic branding. Salesmanagers Sabrina Pieters, Pim van Midde en Gerben Teela bespreken het commercieel beleid van Ster in 2022: wat wordt behouden, wat aangescherpt en wat gaan merken straks betalen?
Ook radio-icoon Frits Spits heeft een rol in het programma. Samen met sidekicks Tannaz Hajeby, dj bij NPO Radio FunX, en Aaf Brandt Corstius, columniste en schrijfster, kijkt hij naar welke bijzondere taal we in de media tegenkomen.
De lijnen zijn open
Het thema dit jaar is ‘De lijnen zijn open’. Van Mies Bouwman tot Paul de Leeuw, van Eén voor Afrika tot 3FM Serious Request… Er is één uitspraak die als rode draad het verleden met het nu verbindt: ‘De lijnen zijn open’. Een tijdloos cliché, dat ontzettend van toepassing is op deze tijd en op Ster in het bijzonder. Want Ster is open. Open over tarieven, open over resultaten en open voor dialoog.
Frank Volmer, directeur van Ster: “Tijdens Focus kijken we terug op een jaar waarin het adverteerdersvertrouwen weer helemaal terug is gekomen en waarin we als publiek en adverteerders hebben mogen genieten van topevenementen zoals het EK voetbal en het Eurovisie Songfestival. Maar vooral kijken we vooruit en zetten we de lijnen open naar een nieuw reclamejaar. Wederom een evenementenjaar, waarin de hoge vraag naar verwachting aanblijft en we een impactvol podium blijven bieden voor zowel commerciële als maatschappelijke boodschappen. Ik kijk uit naar een boeiend en inspirerend online programma en hoop al onze relaties op vrijdag 12 november digitaal te zien.”
Weten wat er speelt?
Kijk je mee? Ster Focus 2022: De lijnen zijn open vindt online plaatst op vrijdagmiddag 12 november van 12.00 tot ca. 12.45 uur en is voor iedereen toegankelijk. Het evenement geeft bedrijven, organisaties, merken, marketeers en mediaprofessionals inzicht in de ins en outs voor adverteren in 2022. Geïnteresseerden kunnen zich kosteloos aanmelden via deze link.
Bron: Ster/BM