SPOT en VEA organiseren sessie over reclame
In 1996 riep de Verenigde Naties 21 november uit tot World Television Day. Op deze dag geven SPOT en VEA extra aandacht aan het medium door het organiseren van de Expertsessie Creatie. In een anderhalf uur durende sessie nemen Marc Oosterhout (N=5), Aad Kuijper (Alfred), Remco Marinus (Lemz) en Mr. Tommy Zee (Massive Music) bezoekers mee in de Wereld van de TV reclame.
Hierin wordt een antwoord gegeven op de vragen: Wanneer is een TV commercial geslaagd? Welke invloed heeft de huidige digitale ontwikkeling op TV commercials en hoe kun je als adverteerder de aandacht van de kijkers trekken door optimaal gebruik te maken van audio in reclame?
Marc Oosterhout, VEA voorzitter en Managing Director van reclamebureau N=5 verzorgt samen met de gevestigde creatieven in het reclamevak Aad Kuijper (bureau Alfred) en Remco Marinus (Lemz) een inspirerende sessie over de do’s en dont’s in TV reclame. Waar Aad Kuijper in een videobijdrage een inspirerend betoog zal houden waarom traditionele TV reclame nog altijd effectief is zal Remco Marinus zijn visie delen over de kracht van commercials op het online platform.
Het onlangs gepubliceerde onderzoek ‘Screen Life 3’ van de Engelse marketingorganisatie Thinkbox beschrijft dat om aandacht van de kijker te trekken audio in TV commercials belangrijker is dan beeld. Muziek of ander geluid in de TV commercials zorgt er in 44 procent van de geanalyseerde kijkmomenten voor dat de kijker weer naar het TV scherm kijkt. Daarbij verhoogd muziek het reclame effect met 16 procent (Admap). Dit benadrukt dat TV niet alleen een visueel medium is maar dat geluid een essentiële rol speelt bij de werking van TV reclame. Inspelend op de toenemende multimediale consumptie van TV heeft SPOT muziekproducer Mr. Tommy Zee van Massive Music als vierde spreker uitgenodigd om inzicht te geven in het optimaal gebruik van audio in reclame voor een effectief campagnebereik.
De Expertsessie Creatie vindt plaats op vrijdag 21 november in Amsterdam. De locatie wordt de komende weken via de SPOT site bekend gemaakt. De sessie start om 09.30 uur en eindigt om 11.00 uur. Geïnteresseerde communicatieprofessionals kunnen zich via de SPOT site aanmelden.
Bron: SPOT/Broadcast Magazine