Slechts 137.000 kijkers voor Deal Or No Deal
137.000 mensen hebben maandag naar Deal Or No Deal gekeken op RTL 5. De spelshow is na twaalf jaar teruggekeerd op televisie en wordt gepresenteerd door Buddy Vedder. Het marktaandeel was slechts 3,5 procent.
Zondag was er al een VIP-special van het programma te zien op RTL 4. Gerald Joling was daarin te gast. Er keken 583.000 mensen naar die aflevering. Het spel is afgeleid van Miljoenenjacht en gaat om het openen van koffers met daarin geldbedragen. Het doel is om weg te gaan met een zo hoog mogelijk bedrag, oplopend tot 200.000 euro.
Het programma was van 2006 tot en met 2009 al te zien op de Nederlandse televisie. Volgens oud-presentator Beau van Erven Dorens kwam er een einde aan omdat het te duur werd om te maken. “Iedereen liep daar weg met 25.000 euro en dat ging gewoon niet meer”, vertelde hij in Gieren met Goor.
Deal Or No Deal geldt als een van de succesvolste Nederlandse tv-formats ooit. Het door John de Mol en Dick de Rijk bedachte programma werd verkocht aan 82 andere landen. Alleen Weekend Miljonairs is wereldwijd meer te zien en aan meer landen verkocht (102). Deal Or No Deal is een productie van EndemolShine Nederland.
Bron: Nu.nl/BM