Sinterklaasjournaal breekt alle records
Het Sinterklaasjournaal beleefde dit jaar zijn beste seizoen ooit. De dagelijkse uitzendingen trokken gemiddeld 870.000 kijkers. Dat is 60.000 meer dan het record van 2012. Uitschieters waren er op 13 november en 4 december. Toen keken per aflevering meer dan 1 miljoen mensen naar Het Sinterklaasjournaal.
Ook het bezoek aan de website van Het Sinterklaasjournaal brak alle records. Gedurende de uitzendingen bezochten in totaal 1,5 miljoen bezoekers de site op computer of tablet en 700.000 op de mobiel. Daarnaast is Het Sinterklaasjournaal in totaal zo’n 3 miljoen keer teruggekeken via Uitzending gemist en de eigen site van Het Sinterklaasjournaal.
De filmpjes van de Wellespiet, die voor iedereen op de stoomboot een cadeautje op naam liet inpakken, zijn in totaal 7 miljoen keer bekeken. Voor viral marketing begrippen een ongekende hit.
Eindredacteur Ajé Boschhuizen over het succes van Het Sinterklaasjournaal: “Deze cijfers tonen aan dat de programmamakers meer dan ooit in staat zijn geweest om aan te sluiten bij de springlevende Sinterklaastraditie in Nederland. We zijn er trots op dat de NTR als publieke omroep deze belangrijke verbindende rol mag spelen.”
Bron: NTR