SBS6 pakt uit met kerstpromo in 17 varianten
De hitformule Carpool Karaoke van James Corden vormde de inspiratiebron voor de jaarlijkse kerstpromo van SBS6, die direct na het vertrek van de Sint op 6 december wordt gelanceerd.
Dennis van den Berg, marketing director Talpa Network van vier tv-zenders en drie radiostations was nauw bij deze kerstcampagne betrokken. “SBS6 staat bekend om zijn dynamische karakter en de bereidheid om diverse formats en genres te omarmen om zo een breed publiek aan te spreken. Deze rijke verzameling aan programmaformats leidt tot een zenderprofiel dat niet altijd even duidelijk is. Een sfeerpromo, waarbij we visualiseren waar SBS6 voor staat, is belangrijk voor het verhelderen van onze identiteit.”
Thuis op 6
“Heel concreet: deze kerstcampagne moet ervoor zorgen dat kijkers een positieve houding krijgen ten opzichte van SBS6, maar zich vooral ‘thuis’ voelen bij de zender. Thuis is één van de domeinen die we willen claimen als merk. Thuis ontspan je en thuis kijk je samen televisie. Vandaar ook onze pay-off ‘Thuis op 6’. En ‘Thuis’ wordt in deze campagne ook letterlijk uitgedragen door Chris Rea’s Driving home for Christmas.”
Voor zendermanager René Oosterman is deze realisatie een van de hoogtepunten van het jaar. “We zijn er trots op dat we dit in eigen huis hebben ontwikkeld met de professionele hulp van Filmmakers. Het geeft een goed gevoel om alle presentatoren zo samen pret te zien hebben. Sandra Schuurhof van Hart van Nederland zei het treffend: we werken natuurlijk regelmatig in wisselende samenstellingen met een paar collega´s samen, maar alle negen Hart-presentatoren zijn eigenlijk nooit bij elkaar.”
Driving Home for Christmas
“Zij zaten samen in een stokoude VW-bus, waarvan je maar mag hopen dat die dan geen ongeluk krijgt, want dan hebben we een serieus probleem”, grapt Oosterman die onder de indruk was van de 18 meter lange trailer – “Het leek wel Hillywood” – waar presentatoren in auto´s klommen die met een sneeuwkanon in de juiste winterwonderlandstemming werden omgetoverd. “Van de mannen van VI, tot De Meilandjes. Van Victor Brand en meester Frank Visser, met hond op schoot, tot de presentatoren van De 538 Ochtendshow.”
Hoezo Radio 538 in een kerstpromo van SBS6?
De deelname van die radioboys is het resultaat van een uit de hand gelopen grap, legt Van den Berg uit: “Het trio van VI wilde wel meedoen, maar alleen als ze de hoofdrol zouden spelen. Met een knipoog natuurlijk. Maar die voorzet kopten de deejays van 538 in door daar elke ochtend op in te spelen en te solliciteren naar een rol in de commercial. En dat is uiteindelijk gelukt! Ben benieuwd wie volgend jaar zijn opwachting maakt in de SBS6 kerstpromo.”
Oosterman: “Verder zien we vooral veel SBS6-gezichten. Van de mannen van StukTV tot het sportieve duo Hélène Hendriks en Noa Vahle. Ook Johnny en Linda de Mol doen mee in deze carpool karaoke op de melancholieke klanken van Driving Home for Christmas. Dit is echt weer eens wat anders dan op locatie bij een kerstboom een pakje uitpakken en proosten op kerstmis, elkaar en het aanstaande nieuwe jaar. We hebben liefst 17 videovarianten van 3, 5 en 7 seconden gemaakt die als break bumpers in de reclameblokken te zien zijn en zes langere versies.”
Bron: BM