dinsdag 16 januari 2018

Sanoma ziet omzet SBS dalen

Het Finse mediabedrijf Sanoma had in het vierde kwartaal van 2012 opnieuw last van de slechte advertentiemarkten. De omzet van het moederbedrijf van onder meer SBS Broadcasting en een groot aantal Nederlandse tijdschriften ging verder omlaag en het concern eindigde in de rode cijfers.

Sanoma meldt een nettoverlies van 9,4 miljoen euro over de laatste 3 maanden van 2012. De resultaten van SBS Broadcasting in Nederland vallen tegen. Er zijn hogere kosten geboekt voor de inkoop van programma’s en tegelijkertijd zijn de reclame-inkomsten gedaald. De tv-advertentiemarkt in Nederland kromp in het laatste kwartaal met 7 procent, terwijl de online omzet ook afnam. SBS’s aandeel op de adverteerdersmarkt daalde naar eigen opgave van 30,1 procent in 2011 naar 25,8 procent in 2012.

Sanoma is voor 67 procent eigenaar van SBS Broadcasting in Nederland. De rest van de aandelen is in handen van Talpa.

Bron: AD/Emerce/Broadcast Magazine

Bericht delen