dinsdag 16 januari 2018

RTL Nederland Mediabedrijf van 2012

RTL Nederland heeft de titel Mediabedrijf van het Jaar 2012 veroverd. De winnaar van de door Broadcast Press ingestelde prijs werd vandaag bekend gemaakt tijdens het Broadcast Business Event op het Media Park in Hilversum. Bert Habets (CEO RTL Nederland) ontving de prijs uit handen van de Hilversumse burgemeester Pieter Broertjes.

‘De successen van RTL Nederland duren maar voort. Elke nieuw tv-format is doorgaans raak. De advertentie-inkomsten lopen dien ten gevolge als nooit te voren op. Maar naast het traditionele broadcasten is RTL nu vooral een benchmark als het gaat om diversificatie. Of het nu gaat om het in de markt zetten van BtC- producten in de vorm van een telefoonabonnement of het optimaliseren van de distributie-inkomsten, RTL is op Europees niveau vooruitstrevend in het spreiden van haar inkomsten. Zodoende is het bedrijf klaar voor de toekomst en minder afhankelijk van inkomsten uit de advertentiemarkt’, aldus de jury.

RTL Nederland nam het op tegen het Instituut voor Beeld en Geluid en BlazHoffski TV. Vorig jaar was Talpa de gelukkige. Eerdere winnaars zijn onder meer André Rieu Productions, Omroep MAX en de NOS.

De juryleden waren dit jaar Michel van der Voort, directeur SPOT, Jeroen te Nuijl, hoofdredacteur Broadcast Magazine, Ton Verlind, voormalig mediadirecteur van de KRO en directeur Ton Verlind Media bv en Nico van Eijk, hoogleraar Informatierecht, in het bijzonder het Media- en Telecommunicatierecht, aan de UVA, en directeur van het Instituut voor Informatierecht (IViR).

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen