Article header image

RTL Nederland en Triade Media bundelen krachten

RTL Nederland en Triade Media gaan de krachten bundelen voor de verkoop van spotzendtijd en branded content voor een breed palet aan nationale en internationale themakanalen in Nederland. Door deze samenwerking creëren RTL en Triade Media meer bereik voor adverteerders in specifieke doelgroepen.

Triade Media blijft zelfstandig vanuit Amsterdam opereren. De samenwerking wordt per 1 januari 2016 effectief. Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland: “Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om niet alleen het bereik en de selectiviteit voor onze adverteerders te vergroten, maar vooral ook een completer en meer gevarieerd aanbod te bieden. Dankzij de samenwerking met Triade Media kunnen we daar nog beter in voorzien en hebben adverteerders meer mogelijkheden om te adverteren in zowel primetime als daytime. Ik denk dat we een pakket hebben waarmee we onze klanten in de gelegenheid stellen om hun doelstellingen nog beter en vooral sneller te bereiken.”

Oprichter en managing partner van Triade Media, Giovanni van Lunenburg: “Het aandeel van themazenders in de mediaplannen van adverteerders heeft afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Dit ging parallel met de groei van ons zenderportfolio. Naar onze verwachting zal dit de komende jaren de trend blijven.”

Medeoprichter en managing partner van Triade Media, Marc Nagelkerken: “Samen met RTL kunnen we deze groei sneller realiseren, niet alleen richting adverteerders maar ook richting bestaande en nieuwe themazenders. Dat we ook nog eens terugkomen bij RTL, het bedrijf waar we het vak hebben geleerd, geeft deze samenwerking nog eens een extra speciaal tintje voor ons.”

Bron: RTL/Broadcast Magazine

Bericht delen