dinsdag 16 januari 2018

RTL blijft marktleider 2012 in 20 – 49

RTL Nederland komt met de tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 over het jaar 2012 uit op een gezamenlijk zenderaandeel in de doelgroep 20 – 49 jaar van 32,3 procent. Daarmee is RTL ook in het afgelopen sporteventjaar marktleider gebleven, een positie die het mediabedrijf sinds 2005 inneemt.

De publieke omroep steeg dankzij de uitzendingen rond het EK Voetbal en de Olympische Spelen naar 29,1 procent en de SBS Groep kwam uit op 19,9 procent.

Het best bekeken RTL-programma van 2012 was The Voice of Holland. RTL 4 eindigde in 2012 opnieuw als marktleider. Met een zenderaandeel in de eigen doelgroep (Boodschappers 20 – 49 jaar) van 19,3 procent bleef de familiezender boven concurrenten Nederland 1 (17,0 procent) en SBS6 (9,0 procent). Ook tijdens de sportevents presteerde RTL 4 goed, zo was gedurende het EK Voetbal De Zomer Van 4: VI Oranje de best bekeken voetbaltalkshow.

Bron: RTL Nederland

Bericht delen