Article header image

Rolo wint Ster Gouden Loeki Aller Tijden

De winnaar van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden is Olifant van Rolo (Nestlé). Het Nederlands publiek heeft in de laatste, allesbepalende stemronde deze legendarische commercial uit 1996 gekozen tot populairste en meest memorabele televisiecommercial uit 50 jaar Ster.

Adverteerder en makers ontvingen de prijs, die ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Ster werd uitgereikt, uit handen van directeur Arian Buurman.

In de winnende spot plaagt een jongetje een olifant. Jaren later neemt de olifant wraak tijdens een parade. De spot won eerder al de prijs voor beste reclame van 1996.

Buurman: “Het is een fantastische prestatie als je uit circa 150.000 commercials gekozen wordt tot dé commercial die het meest in ons collectieve geheugen gegrift staat. Een prestatie van formaat en één om trots op te zijn.”

Credits
Commercial: Olifant (1996)
Adverteerder: Rolo (Nestlé)
Bureau: Ammirati Puris Lintas
Art/copy: Marcel Frensch, Diederick Koopal, J-P Nieuwerkerk

Een representatief en onafhankelijk publiekspanel van GfK nomineerde 50 televisiecommercials. De vakjury heeft de top 12 bepaald. De eindstem was weer voor het publiek. Het publiekspanel heeft uit de top 12 de absolute nummer 1 gekozen die de trotse winnaar is van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden.

De winnaar en alle genomineerden zijn te bekijken op stergoudenloekiallertijden.nl.

Bron: Ster/Broadcast Magazine

Bericht delen