dinsdag 16 januari 2018

Restyling voor Veronica Magazine

Veronica Magazine verandert van een tv-gids in een entertainmentmagazine. De uitzendschema’s zullen vanaf half april als bijlage in het midden van het blad verschijnen, op ander papier. Dat laat hoofdredacteur John Lukken weten aan Villamedia.

“Het nieuwe magazine wordt heel anders dan hoe we het nu kennen”, zegt Lukken, die vorig jaar Beau Monde voor Veronica verruilde. Volgens hem is de overstap van tv-gids naar een entertainmentmagazine noodzakelijk met het oog op de toekomst. “We gaan steeds minder lineair tv-kijken. Dan kun je niet meer alleen afhankelijk zijn van je spoorboekje.”

Een paar jaar geleden was de betaalde oplage van Veronica nog bijna een miljoen. Nu gaat de teller richting 700.000. Behalve de nieuwe formule krijgt het blad ook een ander ontwerp, een nieuw formaat, witter papier en een glanscover. Ook wordt zwaarder ingezet op de koppeling tussen magazine en digitale activiteiten.

Het Veronica Magazine wordt uitgegeven door Veronica Uitgeverij bv, onderdeel van SBS Nederland, dat sinds juli 2011 in handen is van uitgever Sanoma Media (67 procent) en Talpa Media (33 procent).

Bron: Villamedia/Broadcast Magazine

Bericht delen