Article header image

Remco Lentjes Chief Creative Officer bij Zodiak

Remco Lentjes wordt Chief Creative Officer (CCO) bij Zodiak Nederland. Hij stuurt in die functie het programma ontwikkelingsteam van Zodiak aan en wordt verantwoordelijk voor het creëren van nieuwe concepten en het bewerken van internationale programma’s voor de Nederlandse markt.

 

Lentjes komt van Endemol Shine Group waar hij voor diverse internationale vestigingen verantwoordelijk was voor de interne distributie van formats. Daarvoor had hij verschillende functies in het Nederlandse medialandschap, waaronder als hoofdredacteur en als creative bij RTL Productions.

Remco Lentjes: “Zodiak heeft al jaren een sterke positie op de Nederlandse markt. Als onderdeel van de Banijay Group zie ik alleen maar kansen om samen met het creatieve team een nog duidelijkere richting te geven aan de toekomst van het bedrijf. Ik zie ernaar uit om samen met Jan Hendrik Smeenge en een groot team van gepassioneerde tv-makers nieuwe plannen te maken, ontwikkelen én uit te voeren.”

Jan Hendrik Smeenge, CEO: “Wij zijn bijzonder verheugd dat Remco ons managementteam komt versterken. Als programmamaker en als creative heeft hij zich de afgelopen jaren bewezen als een kundige, allround media-professional. Met zijn kennis van de nationale en internationale markt zal hij bijdragen aan een verdere groei van Zodiak Nederland, waarbij de focus ligt op het ontwikkelen van (factual) entertainment formats en het exploiteren van de Banijay Group-catalogus. Remco zal hierin, met zijn team, een cruciale rol vervullen.”

Zodiak Nederland focust op de ontwikkeling en productie van inhoudelijke en creatieve (factual) entertainment. Recente producties zijn Undressed (TLC), Het Beste Brein van Nederland (NPO1), Wegmisbruikers, Red Mijn Vakantie en De Gevaarlijkste Wegen van Nederland (SBS6), Je Zal Het Maar Hebben en The Undateables (NPO3), On the Run (Insight), Koopziek en The Raft.

Bron: Zodiak/Broadcast Magazine

Bericht delen