"Tv is een prachtig medium en nog steeds erg succesvol"
“Een verlossing voor SBS,” zo noemt Harry Dekker, media director Unilever Benelux, de veelbesproken overname door Sanoma/Talpa op de Broadcast Business Club. “Ik ben positief en vooral benieuwd wat er gaat ontstaan. Wie wordt de dirigent van het orkest?” Dekker was al eerder op de hoogte van de deal. Hij drinkt regelmatig een kop koffie met mensen uit het vak. “Ik word gevraagd omdat wij een grote partij met uitgesproken mening zijn.”
Dekker vindt dat de Unilever-merken zijn gebouwd dankzij televisie. “Ik maak mij zorgen als wij met weinig zelfkritiek hetzelfde spelletje blijven spelen. Het is een prachtig medium en nog steeds erg succesvol. Ik zoek een vorm van distributie hoe je als adverteerder beter kunt selecteren en targetten. Nu is het zo dat minder dan een kwart van de binnenkomende boodschappen ook echt relevant is. Ik wil naar minder mediadruk, maar wel relevanter.”
Bij ieder nieuw programma moet zijn afdeling keuzes maken: “Binnen de Benelux moet het de producent zijn die hit in de tv-markt zet. Met The Voice Of Holland is die er. Wij geloven dat je meteen zichtbaar moet zijn op een winkelvloer. Bij Idols en X Factor kon dat. Vodafone had bij TVOH voor zichzelf een goede uitgangspositie gecreëerd. Hun investment model was anders dan de onze. Wij zijn er voorzichtig ingegaan. Met C1000 maakten we een deal met de downloadshop: voor 99 cent een nummer downloaden. Bij de supermarkt kreeg je een voucher voor een gratis download. Gezien het succes van het programma kan het heel goed zijn dat we in het najaar wel aanhaken met een product. Dan alleen als ze er geen kerstboom van maken.”
Lees het hele verhaal in Broadcast Magazine die vandaag verschijnt. Nog geen abonnee? Kies hier uw welkomstgeschenk.
Bron: Broadcast Magazine