dinsdag 16 januari 2018

Push The Red Button bij RTL 4

RTL 4 start op zaterdag 31 januari een nieuw candid camera-programma onder de titel Push The Red Button. Producent is Eyeworks. Vooralsnog zijn er slechts twee afleveringen gepland, die wel op prime time (20.00 uur) te zien zijn.

Op uiteenlopende locaties in het land staat een grote, rode knop met daarboven een pijl. Op deze pijl staat een aanwijzing die de mensen aan het denken zet: ‘Druk om je leven op zijn kop te zetten’, ‘Druk als je haast hebt’, ‘Druk voor romantiek’ of ‘Druk voor mooi weer’. Als voorbijgangers dan daadwerkelijk durven drukken, levert dat in alle gevallen een hilarische situatie op.

De knop en pijl kunnen overal worden geplaatst, bij een bushalte of dorpsplein, in de supermarkt of bibliotheek of bij mensen in en rondom het huis. Soms zijn onwetende voorbijgangers de klos, die de verleiding van de knop niet kunnen weerstaan. Maar soms staat de knop er met een speciale (persoonlijke) reden. Zoals een man, die nadat zijn vriendin op de knop ‘Druk om je leven te veranderen’ heeft gedrukt haar op originele wijze ten huwelijk vraagt.

Eyeworks maakte al in januari 2013 bekend dat ze in samenwerking met Turner Broadcasting System een nieuwe tv-show ging ontwikkelen onder de titel Push The Red Button. Reinout Oerlemans, CEO van Eyeworks, zei destijds: “Wij geloven dat dit programma de kracht heeft om wereldwijd de harten van de kijkers te veroveren. We zijn zeer vereerd en vinden het ongelooflijk spannend om samen te met Turner Broadcasting System Europe dit concept uit te werken tot een volgende hit.”

Bron: Broadcast Magazine/RTL Nederland

Bericht delen