Dinsdag 16 januari 2018

Procedure Telegraaf tegen de Staat

De Telegraaf wil een schadevergoeding van de Staat omdat volgens de krant omroepen in het verleden ten onrechte hebben dwarsgelegen bij het uitbrengen van programma-informatie door De Telegraaf. De krant is een juridische procedure gestart om een schadevergoeding af te dwingen.

In BNR Mediazaken meldt Barent Momma, Managing Director van Bindinc, uitgever van diverse omroepbladen: “Dit begon allemaal eind jaren ’90 toen de Telegraaf nog TrosKompas uitgaf. Dat was een lucratieve deal voor ze, maar de TROS ging dat uiteindelijk zelf doen en vanaf dat moment wilde de Telegraaf een eigen tv-gids. De schadevergoeding waar moederbedrijf Telegraaf Media Groep (TMG) met terugwerkende kracht aanspraak op wil maken, loopt op tot zo’n 80 miljoen euro.”

Een woordvoerder van TMG bevestigt dat het bedrijf in juli vorig jaar een procedure is gestart om te kijken of er sprake is van onrechtmatig handelen. Deze zaak loopt tegelijk met een kort geding over de auteursrechten van de programmagegevens. TMG zegt zich nog op vervolgstappen te beraden en vindt het te vroeg om te zeggen of de tv-gids er wel of niet komt.

Bron: BNR/Broadcast Magazine

Bericht delen