Article header image

'SBS moet commerciële versie van TROS zijn'

“Met enige verbazing merk ik dat Georgette Schlick SBS 6 vooral geen campingzender wil laten zijn. Maar juist dat volkse past bij de zender. Volgens mij moeten ze de commerciële versie van de TROS zijn. Eigenlijk hadden ze de hele Volendam-kliek binnen moeten halen”. Dat zegt NTR-baas en voormalig Endemol-bestuurder Paul Römer in het zakenblad Quote. Römer is ook verbaasd over de relatie tussen SBS en Talpa, die volgens hem niet in evenwicht is. “Bij Talpa vinden ze alles wat ze bedenken goed, dus daar moet je een sterke kracht tegenover zetten”, aldus Römer, die erkent dat als hij niet al naar de NTR was gegaan best bij SBS aan de slag had gewild.

In het openhartige gesprek gaat Römer verder onder andere in op het door John de Mol geclaimde financiële succes van The Voice. “Hij zegt dat hij er honderden miljoenen mee heeft verdiend? Laat me niet lachen! Je doet het al heel goed als je tien procent van je budget als winst kunt bijschrijven. En The Voice doet echt geen omzet van miljarden, hoor”, stelt Römer, die tijdens zijn ontmoeting met Quote verder onder andere spreekt over de toekomst van de NTR (“We zijn nu aan het rekenen hoe we met meer herhalingen en buitenlandse aankopen de zendtijd goed kunnen blijven vullen”), de casus Endemol (“Goldman Sachs kocht als het ware een Ferrari, maar het eerste wat ze deed was de motor eruit slopen”) en Eyeworks (“Dat Reinout Oerlemans een waarde van € 300 miljoen aan zijn bedrijf toeschrijft is bizar! Maar opvallend genoeg wordt alles wat Reinout en Eyeworks roepen nogal klakkeloos geloofd”).

De Quote met het interview met Paul Römer ligt vanaf morgen in de winkel.

Bron: Quote

Bericht delen