Article header image

OUTtv lanceert tv-platform in Duitsland

OUTtv, PRO-FUN MEDIA en de BLU Mediengruppe hebben de handen ineengeslagen om OUTtv PRO, het nieuwe interactieve tv-platform voor homo’s, lesbiennes, biseksuelen, transgenders en interseksuelen (LHBTI), op de Duitse markt te brengen.

OUTtv begint in Duitsland op 1 december met de OUTtv Pro app. Behalve het kijken van video on demand films en series, kan de doelgroep door toevoeging van extra social functionaliteiten ook met elkaar interacteren. Zo kun je bijvoorbeeld zien welke vrienden films al hebben gezien en wat ze ervan vonden. OUTtv Pro-abonnees hebben volledig toegang tot alle LHBTI-films, series, short films en documentaires. Ook zijn deze programma’s pay per view beschikbaar. In de OUTtv Pro app, is ook een selectie aan films en afleveringen van series gratis te zien voor niet-abonnees.

“Een kernonderdeel van ons concept is de interactieve social media-laag”, zegt CEO van OUTtv Europe, Marc Putman. “OUTtv-gebruikers kunnen binnenkort via OUTtv Pro en Facebook met elkaar in contact komen en elkaar bijvoorbeeld series aanraden. Wellicht is er zelfs iemand bij jou in de buurt voor een gezellige avond kijken naar je lievelingsserie? Zo wordt samen kijken binnen de LHBTI-community een nieuwe ervaring.” Uiteraard kan de app ook anoniem worden gebruikt.

Axel Schmidt, CEO van PRO-FUN MEDIA, ziet OUTtv niet alleen als tv-aanbieder voor de LHBTI-doelgroep: “Hoewel PRO-FUN MEDIA voornamelijk films voor het platform levert, willen we vooral ook creatieve makers en distributeurs een open platform bieden. Want behalve op festivals en in filmhuizen zijn er maar weinig platformen om LHBTI tv- en filmproducties te tonen.”

In de joint-venture zijn de rollen als volgt verdeelt: PRO-FUN MEDIA levert de omvangrijke filmcollectie en adviseert bij de samenstelling van de programmering. OUTtv Media ontfermt zich over de content marketing, produceert de livestream en levert de techniek. De BLU Mediengruppe levert de marketing en verzorgt de nieuwsberichten door en voor de LHBTI-community, die ook op het platform te lezen zijn.

De bedrijven zijn met elkaar verbonden door hun jarenlange ervaring binnen de mediadistributie en verbondenheid met de LHBTI-community. Andreas Müller, OUTtv-Projectleider bij de BLU Mediengruppe: “Onze competenties vullen elkaar perfect aan. Samen leveren wij het beste wat de queer tv-wereld te bieden heeft. De abonnees zijn uiteindelijk de grootste winnaars, want door deze samenwerking krijgen zij vermaak en informatie van de beste kwaliteit, speciaal afgestemd op de LHBTI doelgroep.”

Bron: OUTtv/BM

Bericht delen