Article header image

Onzekere toekomst voor geslaagd MPJC

Hoe geslaagd de zevende editie van het Mediapark Jaarcongres ook was – een bezoekersrecord, trending op Twitter, sterke (nieuwe) programmaonderdelen – de toekomst van het evenement is onzeker.

MPJC 2014 stond in het teken van ‘Challenges in Media’. In een bomvol schema met nationale en internationale sprekers werden de uitdagingen voor mediabedrijven op het gebied van data, video en business nader beschouwd. Hoewel het afsluitende persbericht louter positief nieuws bevatte (‘Het was een volle dag die voorbij vloog. Het MPJC is nog nooit zo sfeervol geweest.’) was er ook nog een andere, ontnuchterende realiteit.

Dat bleek na afloop uit de woorden van directeur Ton van Mil van iMMovator, een van de initiatiefnemers van het congres. Doordat op het laatste moment twee belangrijke sponsors onverwacht afhaakten, zag Van Mil zich geconfronteerd met een flink verlies. “Dat betekent voor volgend jaar nieuwe sponsors zien te vinden en de toegangsprijs (nu 175 euro en 145 euro met kortingsregeling, red.) behoorlijk verhogen, anders was dit waarschijnlijk de laatste keer.”

Dat zou bijzonder jammer zijn, want MPJC 2014 bleek zonder twijfel de beste in de reeks. Het sterk interactieve programma bood meer dan waar voor het geld en ook voor elk wat wils. Niet voor niets hadden liefst achthonderd mediaprofessionals zich gemeld als deelnemer (een record), wat aan het eind van de middag leidde tot een top 5-positie qua nationale Twitter tags.

Een uitgebreide reportage over het MPJC is te vinden in het juli/augustusnummer van Broadcast Magazine. Word abonnee en maak gebruik van de speciale actie. Via BM TV is ook een korte video-impressie van het MPJC te vinden.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen