(Online) kijkgedrag onder de loep
De eerste Broadcast Media Society (BMS) van 2017 vond plaats in een volgepakte zaal in het Instituut voor Beeld en Geluid. De geanimeerde sessie onder de vakkundige leiding van Humberto Tan stond in het teken van de laatste kijkcijferontwikkelingen, ook online.
Liesbeth Nekkers (GfK) en Nathalie Sonck (SKO) verzorgden een geactualiseerde presentatie van hun prijswinnende rapportage over kijkgedrag. Ze richtten zich daarbij met name op ‘overig’ schermgebruik en het ‘feit’ dat jongeren geen tv meer zouden kijken. Vervolgens kwamen achtereenvolgens Frans Klein (televisiedirecteur NPO), Taco Zimmerman (directeur Tuvalu Media), Erik Kepper (directeur RTL MCN) en Tim Hofman (programmamaker BNN-VARA) aan het woord over de laatste cijfers en hun visie op diverse media.
Bijgaand alvast een korte video-impressie van de Broadcast Media Society. De volgende staat gepland op 11 mei en vindt plaats in het Hilversums Raadhuis. Klik hier om lid te worden.
Bron: BM