Article header image

‘Olli’-reclame wint Ster Gouden Loeki

De 19e Ster Gouden Loeki is gewonnen door ‘Olli’ van a.s.r. en reclamebureau John Doe. Het Nederlands publiek koos in de finaleshow bomvol reclame en bekende Nederlanders voor de commercial met Olli en Giovanni van Bronckhorst in de hoofdrol.

Verzekeraar a.s.r. was in het afgelopen voetbalseizoen hoofdsponsor van Feyenoord en gunde Diergaarde Blijdorp een deel van dat seizoen de plek van hoofdsponsor op het voetbalshirt. Het is de eerste keer dat a.s.r. de Ster Gouden Loeki wint. De adverteerder en het reclamebureau ontvingen de prijs uit handen van Arian Buurman, algemeen directeur Ster.

Arian Buurman: “Deze commercial bevat veel elementen die het vaak goed doen in commercials: humor, kinderen en dieren. Dit blijkt uit onderzoek, maar ook zeker uit de genomineerden voor de Ster Gouden Loeki van 2013 én de winnaars van de afgelopen jaren. Wij voegen ‘Olli’ vanavond toe aan de geweldige lijst van 18 Ster Gouden Loeki winnaars.”

Eerdere Ster Gouden Loeki winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010) en T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011). In 2012 was ‘Lekker lang bellen’ van Telfort de grote winnaar.

Tijdens de liveshow is massaal via sms en telefoon gestemd op de vijf finalisten van 2013. De opbrengsten van de stemmen doneert Ster aan de Serious Request-actie van 3FM. Het bedrag wordt vrijdagmiddag 20 december bekendgemaakt.

Bron: Ster/Broadcast Magazine

Bericht delen