dinsdag 16 januari 2018

NPO Zapp voor het eerst marktleider 6-12 jarigen

Voor het eerst in het bestaan van de publieke kinderzender is NPO Zapp in 2014 de meest bekeken zender onder 6-12 jarigen. Daarnaast is NPO Zapp, net als vorig jaar, ook marktleider onder kinderen van 3-12 jaar.

Uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat NPO Zapp onder 6-12 jarigen een groei in kijktijdaandeel doormaakte van 17,8 procent in 2013 naar 19,4 procent het afgelopen jaar. Daarmee is NPO Zapp tussen 06.30 uur en 19.30 uur de populairste zender bij deze groep kijkers.

De meest bekeken NPO Zapp programma’s in 2014 waren zoals gebruikelijk de Intocht van Sinterklaas, Het Sinterklaasjournaal, Het Klokhuis, Het Jeugdjournaal, SpangaS, BZT-show en Freek’s Wilde Wereld.

Suzanne Kunzeler, netmanager van NPO Zapp, schrijft het succes van de zender toe aan de originele programma’s over het echte leven. “Kinderen kijken graag naar authentieke, Nederlandse programma’s en op NPO Zapp bieden we de mogelijkheid om hierin te participeren, zoals in de Cup Cake Cup, met dagelijkse uitzendingen in de kerstvakantie. We onderscheiden ons hiermee van de andere kinderzenders.”

Bron: NPO

Bericht delen