Article header image

NPO wil 20 procent marktaandeel voor M

De NPO wil dat de nieuwe talkshow M van Margriet van der Linden minstens 20 procent marktaandeel gaat scoren. Dat zegt directeur Frans Klein vandaag in de Volkskrant. M beleeft vanavond z’n première op het tijdslot van De Wereld Draait Door.

M krijgt van Klein wel de tijd om te groeien. “In tegenstelling tot wat buitenstaanders misschien denken, gaan we niet meteen zitten turen naar kijkcijfers. Of ik een doel in gedachten heb? Zeker. Als het lekker weer is, doen veel mensen iets anders. Daarom zeggen kijkcijfers in deze periode minder. Maar het is belangrijk dat een flink deel van de resterende kijkers naar Margriet kijkt. Ik ben tevreden als deze talkshow een marktaandeel van 20 procent haalt. Dat is iets lager dan het gemiddelde bereik van NPO 1 in de avond: vorig jaar was dat 23,9 procent.”

De afgelopen weken was op het tijdstip van DWDD het programma Tijd voor MAX te zien. Die talkshow zat vorige week op net iets meer dan 20 procent marktaandeel.

Bekijk hier de trailer van M.

Bron: Volkskrant/BM

Bericht delen