dinsdag 16 januari 2018

NPO, RTL en SBS lanceren samen gemistdienst

NPO, RTL en SBS slaan de handen ineen voor een gezamenlijke terugkijkdienst. Ze lanceren begin 2014 NLziet, een gezamenlijke abonnementsdienst voor de drie online platforms NPO Plus, RTL XL en Kijk.

Met dit abonnement kunnen kijkers  tv-series, films, reality, documentaires en shows van de Nederlandse TV eenvoudig bekijken tot 365 dagen na uitzending. De dienst is te vinden binnen de vertrouwde omgeving van NPO Plus, RTL XL en Kijk.

Met één inlog is het aanbod van de drie verschillende VOD-platforms te doorzoeken via de gezamenlijke zoekfunctie. De platforms blijven technisch onafhankelijk van elkaar en er wordt geen gezamenlijk advertentiemodel in de markt gezet. Via NLziet.nl kunnen geïnteresseerden zich aanmelden voor een proefabonnement. NPO, RTL en SBS hebben voor de samenwerking de coöperatie NLziet opgericht. Het bestuur wordt gevormd door afgevaardigden van de drie organisaties.

CEO RTL Nederland Bert Habets: “We willen voldoen aan de basale behoefte van de consument aan zelfregie. Dat betekent dat we boven onszelf moeten uitstijgen en buiten de begrenzingen van ons eigen domein moeten treden. Nederland heeft het predicaat van een innovatief televisieland. Een gezamenlijke VOD-abonnementsdienst van de belangrijkste Nederlandse spelers is de logische volgende stap in de ontwikkeling van tv-kijkend Nederland.”

Henk Hagoort, voorzitter Raad van Bestuur van de NPO: “Door de drie diensten met een gezamenlijk abonnement aan te bieden, kunnen wij samen de kijker op een vriendelijke en eenvoudige manier het beste van de Nederlandse televisie aanbieden, zoals wij nu ook op TV te zien zijn. Daarbij blijven wij met NPO Plus herkenbaar en kunnen wij kijkers binnen onze dienst wijzen op meer bijzondere programma’s van de publieke omroep.”

CEO SBS Broadcasting Hans Edin: “Wij geloven sterk dat de nieuwe manier van televisie kijken video-on-demand is en omarmen het idee dat het nieuwe medialandschap gebruiksvriendelijk moet blijven voor het publiek. Het initiatief NLziet voorziet hierin en biedt nieuwe mogelijkheden. SBS beschouwt NLziet als een doorontwikkeling van haar video-on-demand strategy.”

Bron: NLziet

 

 

 

 

 

 

Bericht delen