dinsdag 16 januari 2018

NPO marktleider in december

De publieke omroepen behaalden in december 2014 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 30,2 procent. De zenders van RTL Nederland realiseerden in deze maand een marktaandeel van 25,7 procent en de SBS zenders 13,0 procent.

In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 33,7 procent, de zenders van RTL Nederland 30,7 procent en de SBS zenders 16,8 procent. In december 2014 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 221 minuten. In december 2013 was dit 218 minuten.

Het aandeel van uitgesteld kijken, tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 5,9 procent van de totale kijkdichtheid in de maand december.

Het best bekeken programma is Boer Zoekt Vrouw van 28 december met 3.401.000 kijkers.

Bron: Stichting KijkOnderzoek

Bericht delen