dinsdag 16 januari 2018

NOS scoort in Broadcast

De NOS liet de laatste weken luid en duidelijk van zich horen. Zo is inmiddels veel gezegd en geschreven over de nieuwe vormgeving van de Journaalbulletins en de sportzomer, zoals die inmiddels in alle hevigheid is losgebarsten. De juni-editie van Broadcast Magazine gaat daar uiteraard niet aan voorbij. NOS-directeur Jan de Jong komt op diverse plaatsen aan het woord, onder andere in het verslag van de eerste zogeheten SESsie in de gerenoveerde Wisseloord Studio’s met als thema: hoe de media scoren deze sportzomer. Ook Marcel Louwerens (RTL 7) was daar te gast.

Hoofdredacteur NOS Nieuws Marcel Gelauff wordt in Broadcast aan de tand gevoeld door Annemiek Schrijver. “De traditie van het Journaal is die van headlines, achtergrond en duiding. Dat blijven we doen, maar daarnaast moeten we de 24uurs nieuwsvoorziening even zwaar maken. Voor dat doel is de redactie gereorganiseerd waardoor het aanbod van het nieuws op de site is gestegen. Maar de achtergronden zullen blijven. En de onderwerpen in het Journaal moeten meer urgentie uitstralen dan in het verleden.” Hoe de nieuwe vormgeving daarbij moet helpen, vertelt Gelauff in bijgaande video-impressie.

Bron: Broadcast Magazine

Lees meer in de nieuwe Broadcast Magazine en ga naar de video door op onderstaande afbeelding te klikken

Bericht delen