Nomineren Mediabedrijf van het Jaar 2011
Tijdens het Nationaal Omroepcongres, dit jaar op 29 september, wordt bekend gemaakt wie zich het komend jaar Mediabedrijf van het Jaar mag noemen. De regels bij deze vakprijs, die voor de elfde keer wordt uitgereikt, zijn simpel: iedereen kan zijn of haar favoriete mediabedrijf nomineren. Het verdient de voorkeur niet de eigen werkgever voor te dragen, maar wie dat wel doet, moet die keuze extra goed motiveren.
Alle inzendingen worden beoordeeld op vijf aspecten: managementkwaliteiten, bedrijfsprestaties (zowel intern als extern), imago, continuïteit en innovatie. Om in de longlist terecht te komen, moet een kanshebbend bedrijf op minimaal drie van de vijf criteria kunnen worden beoordeeld.
De longlist wordt teruggebracht naar een shortlist met drie bedrijven die kansmaken op de titel Mediabedrijf van het Jaar. Middels een anonieme stemming kiest de vakjury de winnaar. Welk bedrijf dat is, wordt onthuld tijdens het Omroepcongres op 29 september.
Eerdere winnaars sinds 2001 waren in chronologische volgorde: Cameo Media, Eyeworks, WK Producties, BNN, L1, RVU en Endemol Nederland, de NOS, Omroep MAX en André Rieu Productions B.V. (foto).
Tot 22 augustus kunnen suggesties, voorzien van een heldere motivatie, gemaild naar mediabedrijf2011@broadcastpress.nl.
Bron: Broadcast Press/Broadcast Magazine