Nieuwe naam voor Brava NL
De Nederlandse cultuurzender BravaNL heeft een geheel vernieuwde vormgeving, zowel in de tv-uitzendingen als op de website en in de social media. Met de toevoeging van het kernbegrip ‘klassiek’ presenteert de zender zich nu als brava nl klassiek.
Gezichtsbepalend voor de nieuwe ‘outfit’ is het driedimensionale gouden logo dat door de bekende graphic designer Luc Vleugels is ontwikkeld. Opvallend is tevens het nieuwe sound design, een creatie van de internationaal gerenommeerde Nederlandse componist Jacob ter Veldhuis (JacobTV). De nieuwe vormgeving is gebaseerd op de identiteit van brava als ‘gids in de klassieke muziek’. De zender ziet het als haar missie om klassieke muziek toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek.
Programmadirecteur Rob Overman is trots op de nieuwe outfit: “Brava laat een volstrekt eigen geluid horen in het Nederlandse muziekleven: de mooiste klassieke muziek voor iedereen. Dankzij Jacob ter Veldhuis en onze vormgevers is deze identiteit nu ook vertaald naar een nieuw beeldmerk, een nieuwe vormgeving en een nieuw geluid. Brava nl klassiek gidst de muziekliefhebber dag in dag uit door het spannende labyrint van de klassieke muziek. Het gouden beeldmerk en de pakkende sound stralen de topkwaliteit en de toegankelijkheid van onze nog zo jonge zender uit.”
Bron: brava nl klassiek