Nielsen meet kijkcijfers themazenders
Nielsen breidt haar registratie van het mediumtype televisie uit met de gegevens van Triade Media, dat de zendtijd exploiteert van een groot aantal (digitale) themazenders. Met deze uitbreiding ontstaat een nog beter en completer inzicht in de omvang van de televisiemarkt op basis van bruto mediabestedingen. Het betreft Eredivisie Live, Sport1, Eurosport, Syfy Channel, E! Entertainment en 13th Street.
De gegevens zullen met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2012 toegevoegd worden en vervolgens wekelijks geactualiseerd. Eerder al voegde Nielsen twee digitale zenders van RTL Nederland (RTL Crime en RTL Lounge) en Disney Channel toe aan de registratie.
“Het is een logische stap om nieuwe themazenders toe te voegen aan de registratie van de bruto mediabestedingen”, aldus Berry Punt, Marketing Manager van Nielsen Nederland. “Daardoor is Nielsen beter in staat de omvang van de markt op basis van de bruto mediabestedingen aan haar klanten te rapporten en hebben klanten nog beter en completer inzicht in de mediabudgetten van adverteerders.”
Bron: Nielsen/Radio.nl