Article header image

Nickelodeon brengt tweede seizoen van De Viral Fabriek

Dit najaar krijgt nieuw, jong YouTube-talent weer de kans om gecoacht te worden in het Nickelodeon-programma De Viral Fabriek. Tijdens de afleveringen volgen we de deelnemers die, onder leiding van hun coach, een video maken met maar één doel: viral gaan.

Onder leiding van acht van de grootste YouTubers van Nederland en België gaan kids de strijd met elkaar aan. Dit seizoen worden de deelnemende kids gecoacht door Mark Hoekx, Royalistiq, Cromotag, Femke Meines, Morgane Eyletten Jill en Bokado. Just Jade komt weer terug voor het tweede seizoen.

De Viral Fabriek wordt gepresenteerd door Nienke van Dijk en haar Vlaamse co-host Jasper Publie. Jasper deed in 2007 mee aan het Junior Eurosong festival en maakte daarna deel uit van de boyband Bandits.

Na de tv-uitzending gaat de strijd online verder wanneer de deelnemers hun vlog op het Nickelodeon YouTube-kanaal plaatsen, waar de winnaar van de week bepaald wordt door het aantal likes op de video door de kijkers. Hierna strijden de winnende kids per aflevering tegen elkaar tot de grote live finale. De prijs? Een professioneel camerapakket en een professionele YouTube-training om zo hun eigen kanaal op te bouwen.

Het komende seizoen van De Viral Fabriek start op 7 oktober om 18.00 uur, met een aflevering waarin de coaches en kids elkaar leren kennen. Vervolgens gaan de battles van start. Maandagavond werd in het NOS Jeugdjournaal bekend gemaakt dat het eerste seizoen van De Viral Fabriek tot de laatste drie genomineerden behoort voor de Gouden Stuiver. Op donderdag 11 oktober wordt de winnaar van 2018 bekend gemaakt.

Bron: Viacom/BM

Bericht delen