Article header image

NFF 2010: 'Vier de Nederlandse film'

‘Vier de Nederlandse film’ is het motto van de publiekscampagne van de 30e editie van het Nederlands Film Festival (NFF). Carice van Houten, Rene van ’t Hof, Barry Atsma, Melody Klaver, Pierre Bokma, Susan Visser en Huub Stapel zijn in de commercial en printcampagne op weg naar het Nederlands Film Festival.

Het NFF vindt van 22 september t/m 1 oktober plaats in Utrecht. De commercial is sinds 1 augustus te zien via de Ster bij de publieke omroep en vanaf 12 augustus tot en met 1 oktober landelijk in alle bioscopen. Op de publieke radiozenders is Gast van het Jaar Anneke Blok te horen in de bijbehorende radiocommercial.

Max Porcelijn, regisseur van de commercial, zegt: “De Nederlandse film vieren betekent een week onderdompelen in de Nederlandse film. De Nederlandse film staat dichterbij dan andere films, is veel herkenbaarder en wat er gemaakt wordt duidt op een grote diversiteit. Het werken aan de commercial was eens wat anders; abstract, poëtisch en veel visueler dan de andere dingen die ik maak. We stonden op mooie locaties en het was lekker veel op één dag.”

Bron: Film1.nl

Bericht delen