Net5 scoort veel kijkers met Tot De Dood Ons Scheidt
De documentaire Tot De Dood Ons Scheidt over de onlangs overleden Marc de Hond was donderdagavond te zien bij Net5. Het programma van tv-maakster Nada van Nie trok 557.000 kijkers, wat ongebruikelijk hoog is voor de zender.
Net5 overtrof hiermee zelfs RTL 4, dat op hetzelfde tijdstip 407.000 kijkers trok met Het Perfecte Plaatje. Dat blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek.
Nada van Nie volgde Marc de Hond en zijn gezin anderhalf jaar lang van heel dichtbij, waarbij ze mee ging naar ziekenhuisafspraken, chemotherapie, maar ook bij Marc en zijn gezin thuis veel tijd doorbracht. Marc de Hond, die in 2002 een dwarslaesie opliep en daardoor in een rolstoel belandde, kreeg in 2018 te horen dat hij blaaskanker had.
Het feit dat Net5 de documentaire herhaaldelijk onderbrak voor commercials en promo’s viel minder in de smaak.
Daarom kijk ik zelden naar de commerciële zenders. Al de reclame tussendoor. De docu #MarcdeHond #totdedoodonsscheidt hoort niet onderbroken te worden vind ik.
— Ed Schut (@EdSchut28) June 18, 2020
Het zou net 5 sieren om de opbrengst van de reclame aan het kwf te schenken #marcdehond
— sandra (@BresserAndre) June 18, 2020
Bron: BM