Article header image

MPJC II: Schmitz en Riemens over China

Het online videoplatform Zoomin.TV wil zijn omzet verhogen en dat kun je het best doen met ouderwetse televisie, aldus CEO Jan Riemens tijdens het Mediapark Jaarcongres. Hij stak zijn frustratie over verdienen op de online markt niet onder stoelen of banken en daarom moet het roer om.

Rond zijn videosterren worden tv-formats ontwikkeld. Riemens denkt sowieso dat de online videowereld op zijn grondvesten schudt. “Grote Chinese partijen gaan ‘kleine speeltuintjes’ als YouTube onder druk zetten. Om te overleven, moet je zorgen dat je de volledige productieketen beheert. Als je niet in China actief bent, heb je over vijf jaar een probleem.”
Talpa zoekt de uitbreiding daar in online formules, vertelde CEO Pim Schmitz. Het verkocht Utopia onder een andere naam aan de Chinese Tencent en onderhandelt met Amazon en Netflix. “Je hebt het dan over andersoortige content dan voor tv. Maar klassieke tv blijft financieel aantrekkelijk,” sprak Schmitz. “China is nu de tweede exportmarkt voor ons.” Meerdere gewonnen rechtszaken rond The Voice maken bovendien dat Talpa steeds steviger voet aan de grond krijgt.

Bron: Broadcast Magazine

 

Bericht delen