Michiel Dieperink naar Talpa Global
Donderdag 12 juli 2018

Michiel Dieperink naar Talpa Global

Michiel Dieperink treedt in dienst bij Talpa Global als Director Commercial Partnerships.

In zijn nieuwe rol gaat hij zich op internationale schaal bezighouden met het exploiteren van de IP-catalogus van Talpa bij adverteerders en mediabureaus. Daarnaast maken ook partijen die geïnteresseerd zijn in brand licensing en de internationale uitrol van succesvolle Nederlandse branded formats onderdeel uit van zijn verantwoordelijkheden. Dieperink zal zich onder andere focussen op het verder vermarkten van The Voice, de nummer 1 talenten show wereldwijd, te zien in meer dan 180 landen.

Dieperink was de afgelopen 10 jaar werkzaam als Managing Director Branded Entertainment bij het label Fuse van de OmnicomMediaGroup. Vanuit zijn rol bij Fuse is Dieperink vanaf dag één betrokken geweest bij het opzetten en uitrollen van sponsoring deals rondom The Voice. In het verleden heeft Dieperink gewerkt bij Endemol International, waar hij onder andere heeft bijgedragen aan de wereldwijde commerciële uitrol van blockbuster Big Brother.

Met de uitbreiding van de commerciële afdeling geeft Talpa Global invulling aan haar ambitie om meer nieuwe, innovatieve proposities de markt op te brengen. Vanuit deze afdeling wordt bekeken hoe formats door middel van verschillende touch points geactiveerd kunnen worden, met een focus op innovatieve commerciële deals op het gebied van video-commerce, social media en spin-off content.

Dieperink maakt onderdeel uit van Talpa Global’s new business team onder leiding van Kim Dingler, MD New Media.

Bron: Talpa/BM

Bericht delen