Article header image

Messercola opent trattoria

Zijn naam verraadt het al: Lucio Messercola heeft Italiaanse roots. Dat hij als dramaproducent een tv-serie maakt die de naam La Famiglia draagt, is dan ook niet zo vreemd. Maar verder is alles ongewoon aan zijn bliksemcarrière. Niet alleen is hij pas 25 jaar en schrijft hij de reeks samen met de veelgeprezen Maria Goos, maar de jongste producent van Nederland zorgt ook voor een primeur in Hilversum.

Messercola slaagde er namelijk in La Famiglia direct te verkopen aan een netmanager van de NPO – in dit geval Suzanne Kunzeler – zonder tussenkomst van een publieke omroep. Het is een schoolvoorbeeld van de nieuwe ‘open werkwijze’ die staatssecretaris Sander Dekker zo graag ziet: iedereen met een goed tv-idee kan zich straks melden bij een centraal publiek loket in Hilversum. Messercola fungeert dus als trendsetter.

“Ik ben denk ik de eerste die merkt dat de NPO aan het vernieuwen en veranderen is. Ik vind het grandioos zoals ik ben ontvangen en als iemand commentaar heeft op hoe de NPO omgaat met buitenproducenten, dan zeg ik: dat klopt écht niet,” constateert Lucio Messercola in het oktobernummer van Broadcast Magazine, dat hem uitgebreid aan het woord laat. Hij spreekt onder andere de hoop uit “een soort boetiekje te worden voor mooie, exclusieve dingen in plaats van een warenhuis waar je echt kunt shoppen, zoals Endemol Shine of Eyeworks (Warner Bros.). Of misschien zou je in mijn geval beter van een trattoria kunnen spreken…”

Kijk hier een videoverslag van het interview met Messercola.

Nog steeds geen abonnee van Broadcast Magazine? Schande! Klik hier en maak gebruik van de speciale aanbieding.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen