woensdag 17 januari 2018

Meer reclame op smart-tv's Philips

Op smart-tv’s van Philips krijgen consumenten straks meer reclames te zien. De tv’s worden bijgewerkt zodat in de menu’s en voor het starten van een app videoboodschappen kunnen worden afgespeeld.

De reclames kunnen per land en per tijdstip verschillen. Wat de fabrikant van de tv’s betreft, is dit nog maar het begin. In de toekomst worden reclames op de smart-tv mogelijk gepersonaliseerd.

“We weten heel veel van het kijkgedrag”, zegt Paulo Lopes van TP Vision, het bedrijf dat tegenwoordig de Philips-tv’s produceert. “Welke zenders er worden gekeken en welke apps er worden gebruikt. Daardoor kunnen we reclames in de toekomst relevanter maken”. Hij geeft het voorbeeld van een veganist die geen reclames voor vlees wil zien. “Reclame moet relevant zijn en dan is het ook minder irritant.”

Voor de reclame werkt TP Vision samen met technologiebedrijf Improve Digital. Volgens dat bedrijf willen ook andere tv-merken meer reclame laten zien op hun smart-tv’s. “Philips loopt hiermee voorop, maar er zijn zeker meer fabrikanten mee bezig”, zegt Bastiaan Spaans van Improve Digital. Zo werkt onder meer Samsung aan reclames in de hoofdmenu’s van de tv’s.

Bron: NOS/BM

Bericht delen