dinsdag 16 januari 2018

Meer dan techniek op IBC 2013

Broadcast Magazine en Radome Media Consultancy boden tijdens IBC 2013 bezoekers de mogelijkheid deze techniekbeurs in de RAI eens op een andere manier te ontdekken. Op zondag en maandag werden bliksembezoeken gebracht aan Ericsson, Harmonic, Grass Valley en Harris, die ingingen op trends en vraagstukken voor de komende twee jaar.

De belangrijkste bevindingen:

–        Een kleine groep consumenten is bereid te betalen voor hogere kwaliteit. Een grote groep consumenten wil betalen voor reclamevrije televisie en het kunnen kijken van programma’s op meerdere platforms (mobiel, multi screen)

–        Een interessant dilemma dat meerdere keren naar voren kwam: bezuinigen of juist nu investeren, waardoor je op termijn kostenefficiënter kunt werken?

–        4K wordt gezien als stuwende kracht achter de verkoop van nieuwe apparatuur. De voorspelling is dat 4K-schermen in januari 2014 (op de CES in Las Vegas) nog maar 1,5 keer zo duur zijn als normale HD-schermen

–        Toepassing van IT-technologie (zoals IP) zorgt voor een verlaging van de productiekosten, maar bijna 80 procent van het internetgebruik bestaat uit het consumeren van videocontent. Kanalen (ook gepersonaliseerd) kunnen eenvoudig hun weg vinden, maar content bundelaars (kabelaars, telco’s) zullen nodig blijven om de kosten laag te houden.

In bijgaande video-impressie komen Peter Alexander (Harmonic) en Leo Smeding (Grass Valley) aan het woord over toekomstige ontwikkelingen.

En hier is het complete verslag met input van de deelnemers aan de IBC tour nog eens na te lezen.

[iframe src=”//player.vimeo.com/video/76862753?title=0&amp;byline=0&amp;portrait=0″ width=”460″ height=”281″ frameborder=”0″ webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe> <p><a href=”http://vimeo.com/76862753″>IBC2013</a> from <a href=”http://vimeo.com/fcklap”]

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen