dinsdag 16 januari 2018

Marktaandeel Comedy Central gestegen

Comedy Central heeft in de eerste vier maanden van het tv-seizoen goede resultaten behaald. In de periode september tot en met december 2011 bedroeg het marktaandeel van de zender in de doelgroep 20-34 jaar 3,7 procent: een stijging van 80 procent ten opzichte van de eerste vier maanden van het afgelopen jaar.

Onder mannen 20-34 jaar was het marktaandeel 5,3 procent, een ruime verdubbeling ten opzichte van de eerste vier maanden van 2011. In de doelgroep 20-49 jaar steeg het marktaandeel met ruim 60 procent naar 2,0 procent. Van alle landelijke tv-zenders in Nederland laat Comedy Central in deze doelgroepen verreweg de grootste groei zien.

Successen dit tv-seizoen waren onder meer de Roast of Charlie Sheen en het reisprogramma Putting it on the map met Hans Teeuwen en Ruby Wax. Ook de komende maanden ziet Comedy Central vol vertrouwen tegemoet, met onder andere een nieuw seizoen van Californication.

Bron: Comedy Central

Bericht delen