woensdag 17 januari 2018

Make-over van een make-upbedrijf

Annechien Steenhuizen in het Achtuurjournaal, Klaas van Kruistum in Zapplive, de presentatoren van RTL Boulevard, RTL Weer, Tijd voor MAX of Business Class: de kans is groot dat een van de visagisten van Koppig op de vloer staat. Als het draait om make-up, haar en styling is het bedrijf van Nelleke Plagman toonaangevend in Hilversum.

Na alle presentatoren, artiesten en acteurs die onder handen zijn genomen, is het nu de beurt aan Koppig zelf: een reclamebureau ontwierp een hagelnieuwe huisstijl en het bestand wordt aangevuld met gastvrouwen. “We gaan het verder professionaliseren en uitbreiden,” aldus Plagman in de nieuwe editie van Broadcast Magazine, waar ze in de serie Vakvrouw uitgebreid aan het woord komt.

Koppig heeft een bestand van zo’n 65 visagisten die zich ontfermen over make-up, haar en styling van tout medialand. Van tv-programma’s, series en films tot commercials en fotoshoots – alle producties waar een camera op staat, is een potentiële opdracht.
“Voor aanvang van het nieuwe televisieseizoen krijgen we zo’n 60 sollicitatiebrieven, maar het leeuwendeel kan zo de prullenbak in: er is een ontzettende wildgroei in visagieland. Bij elk buurthuis of via een cursus kun je tegenwoordig je diploma halen. Leuk, maar dan leer je een dagmake-up aanbrengen en wat wij doen, is vanzelfsprekend een vak apart. Dat vergt een heel andere techniek.”

De techniek is in de loop der jaren behoorlijk aan verandering onderhevig geweest. Door de overgang naar de haarscherpe weergave van high definition televisie, om maar iets te noemen, werden zelfs de kleinste onvolkomenheden zichtbaar. Het team van Koppig wordt met regelmaat bijgeschoold en beheerst de nieuwste visagietechnieken. In Broadcast Magazine 356 vertelt Nelleke Plagman alles over haar vak, de veranderingen in het bedrijf en zijn er enkele mooie anekdotes.

Nog geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen